Het was me de zomer wel zeg. Sinds COVID19 onze wereld binnen sloop en de hele maatschappij op z’n kop zette lijkt ook het weer van slag. Warmer dan warm, zullen we maar zeggen, warmer dan we in de afgelopen decennia gewend waren en dat is wel even wennen. Op het moment dat ik deze column schrijf is het buiten 34.3 graden in de schaduw. Binnen houd ik het, dankzij de airco in mijn kamer 10 graden minder warm. In de VOLVO heb je er niet zo’n last van. De airco houdt je fit en alert, tenzij je in een ouder model rijdt uit de tijd dat die klimaatbeheersing nog geen standaard in auto’s was. Ik ken zelfs mensen die liever in de auto dan op de fiets stapten om te kunnen genieten van wat verkoeling.
Maar als het goed is, is iedereen zo langzaamaan weer terug van vakantie. Veel mensen bleven gewoon in eigen land, op de camping of in Hintergarten. Die Volvo’s hebben weinig vakantiekilometers beleefd. Ik zag toch ook foto’s van Volvo’s met en zonder caravan op mooie plekken in Europa. De Alpen en Frankrijk waren weer favoriet maar Volvobestemming bij uitstek Zweden moest dit jaar ontbreken in de fotoalbums want dat land was als COVID19 onveilig bestempeld. Denemarken werd op het laatste moment toch vrijgegeven en dus konden de liefhebbers toch een beetje heldere Scandinavische lucht opsnuiven. Voor zover dat met mondkapjes op lukt natuurlijk.
Hopelijk heeft de eigen Volvo het goed gedaan maar ik zag ook vakantiegangers terug komen in een ruilauto, vaak een splinternieuwe V60, die kennelijk dit jaar massaal als vervangend vervoer werd ingezet. Soms kent een nadeel ook een voordeel en is het voor niet-Volvorijders een aangename kennismaking met ons merk.
Gevaarlijk is dat overigens wel, want je komt snel in de verleiding om na de vakantie toch maar eens bij de dealer de showroom binnen te steppen, je moet er toch zijn om je gerepatrieerde Volvo op te halen, en eens te informeren naar de mogelijkheden tot inruil. Je hebt immers net een ‘proefrit’ van 2 weken achter de rug en als je dan weer in je eigen auto stapt merk je dat er toch wel een wereld van verschil is met die nieuwe V60.
Immers …
Volvo(forum) for life